LINGUA|LANGUAGE

Mosca, 29 giugno 2012 – «Слово о мире» [:en]Moscov, June 29th 2012 – «Слово о мире»

By Staff 10 anni agoNo Comments

Mosca, Russia – 29 giugno 2012 –  «Слово о мире» – Note sulla Pace.

L’evento “Note sulla Pace” si è tenuto presso la Biblioteca di Letteratura Straniera, l’importante centro per le relazioni culturali e internazionali.

L’evento, sponsorizzato da Synergy, Università di Affari e Finanza di Mosca e dalla Fondazione Ismail Akhmetov, si è svolto davanti a una platea di accademici e studenti universitari.

Dopo la suggestiva esecuzione di una sonata di Chaikovsky, il Rettore della Sinergy University, professor Uriy Rubin, ha parlato della storia della giovane università e dell’interesse che essa ha per la pace. Prem Rawat, nel suo intervento denso di storie e racconti molto apprezzati dal pubblico, ha sottolineato come la gente si aspetti che siano i leader mondiali a portare la pace pace, quando essa esiste già in ogni singola persona.

L’evento si è concluso con una sessione di domande e risposte degli studenti universitari e con l’auspicio dell’ing. Akmenitov che questo evento sia il primo di una serie di molti altri nelle resto della Russia e dei Paesi confinanti.

 

VIDEO DEL SERVIZIO GIORNALISTICO (IN LINGUA RUSSA)

 

VIDEO DELL’INTERO EVENTO (IN INGLESE)

 

 

[:en]

Moscow, Russia – June 29, 2012 –  «Слово о мире» 

The event “Notes on Peace” was held at the Library of Foreign Literature, an important center for cultural and international relations.

The event, sponsored by Synergy – University of Business and Finance of Moscow,  and the Ismail Akhmetov Foundation, was held in front of an audience of academics and University students.

After the impressive performance of a sonata by Tchaikovsky, the Rector of the Sinergy University , Professor Uriy Rubin, talked about the history of the young University and its  interest for peace. Prem Rawat, in his address full of tales and stories very much appreciated by the public, said that people expect peace from the world leaders, when peace already exists in each person.

The event concluded with a session of questions and answers with the students.

Mr. Akmenitov expressed the hope that many other events like this one happen  in the rest of Russia and neighboring countries.

 

VIDEO OF THE JOURNALIST SERVICE (RUSSIAN LANGUAGE)

 

VIDEO OF THE ENTIRE EVENT (IN ENGLISH)

 

Categories:
  EVENTI, PLEDGE TO PEACE, Video

Leave a Reply